Obchodníci si dobře uvědomují, že si při současném trendu individualizace a sdílení na sociálních sítích dávno nevystačí jen s chladnou až technickou nabídkou zboží. Pokouší se nám tedy z nákupu udělat zábavu a společenskou záležitost.
Nakupování je čím dál snazší
Nejnovější trendy, jejichž podíl na trhu bude v nejbližších letech stoupat, jsou cílené nabídky zboží, obchody, využívající platformu sociální sítě, ale i hromadné nakupování.
Mnoho e-shopů začíná tuto cestu archivováním našich zákaznických informací. Možná jste si všimli, že si už v mnoha obchodech můžete na svém registračním účtu dohledat dřívější objednávky. Anebo si zboží, na které momentálně nemáte třeba peníze, uložit na wish list. Ze stejného hnízda inovací pak pochází i emaily s prosbou o zhodnocení nákupu nebo recenzi zboží.
Komplexní nákupní síť
Do dokonalosti to dotáhl Amazon, který spojil všechny tyto trendy, vsadil na svou masovou oblibu a tak vytvořil něco jako komplexní sociální síť zaměřenou na nákup. O vytouženém zboží se tam dozvíte úplně všechno a ani nemusíte chodit na jiné weby. A dokonce tam leccos seženete i jako levnější bazarové zboží.
Jeden nákupní košík vládne všem
Pokud už vás někdy rozčilil virtuální nákupní košík, který se vám nečekaně vyprázdnil, je tu pro vás síť Payment. Je to něco jako metakošík, do kterého můžete vkládat zboží z různých e-shopů, aniž by hrozilo riziko násilného vyprázdnění a na závěr můžete veškeré zboží, ať pochází odkudkoliv, zaplatit naráz.
Nakupujte se všemi přáteli!
Dalším trendem, který je doslova sociální, je hromadné nakupování. I při velké konkurenci přišli obchodníci na způsob, jak ještě víc stlačit cenu. Stačí jen prodat víc kusů. Ale jak to zařídit? Tak to nechali na zákaznících. Pokud chcete využít hromadné slevy, musíte se zkrátka zasadit o pokrytí nabídky. Oslovit přátele, aby koupili s vámi, udělat reklamu na sociálních sítích. Teprve když je zajištěn odbyt předem daných kusů, obchod se uskuteční. Pokud není dost zájemců, máme utrum. Obchodníci nám tyto akce ještě zpestřují tím, že trvají vždy jen po určitou dobu – a to už je pak opravdový adrenalin!
Tady je to jen na pozvání
Dalším trikem, jak nás zlákat k nakupování je, dát nám pocit výjimečnosti. Takhle se vlastně prodává luxusní zboží, protože na něho hned tak někdo nemá. Ale stejně může fungovat i prodej na pozvání. Například ke slevám značkového zboží ve Fashiondays nebo Bigbrands se hned tak nedostanete. Někdo vás tam musí pozvat.
Co nám přinese nakupování přes mobily?
Výše zmíněné nákupní trendy už jsou pěkně zaběhnuté a obchodníci je budou teď stále vylepšovat. Co je zatím docela v plenkách jsou nákupy přes smartphony. Jejich rozvoj je závislý na rozšíření mobilního internetu a spuštění mobilních plateb. Přístup k netu přes mobily už nám celosvětově utěšeně stoupl a asi jste si všimli, že s mobilními platbami už se začalo. Takže nás v této oblasti nakupování čeká ještě spousta další zábavy.