Se vznikem e-shopů s oblečením se vynořila také otázka: „Co když mi to nebude sedět?“ Tvůrci sociální sítě Fitbay si myslí, že mají na tento problém řešení. Uživatelé při registraci jednoduše zadají základní informace o svých fyzických proporcích, a síť mezi sebou propojí ty, kteří mají podobnou postavu. Pak můžete přidávat své fotky v různých typech oblečení, a zároveň se probírat virtuálními šatníky svých „dvojníků“ a přesvědčit se na vlastní oči, jestli by vám daný typ oblečení slušel.

Sociální síť Fitbay, která se chce stát „Facebookem pro oblečení“, našla konstruktivní využití pro selfies. Fitbay povzbuzuje své uživatele, aby se vyfotili ve svém oblíbeném oblečení a fotky nahráli do svého účtu. Ostatní uživatelé s podobnou postavou se pak mohou inspirovat a najít oblečení, které je jak slušivé, tak padnoucí.

Výhodou Fitbay je, že registrace není nijak složitá a zabere méně než minutu. Sociální síť po vás nebude požadovat vaše přesné míry – místo toho při registraci pouze vyplníte jednoduchý kvíz, ve kterém zadáte vaši výšku, váhu, základní tvar těla a přibližnou délku trupu a končetin, při čemž vám pomohou obrázky. Výběr co nejlépe padnoucího oblečení pro vaši postavu pak můžete ještě upřesnit v dodatečných dotaznících, kde zadáte například jakou velikost trička konkrétní značky nosíte.

Fitbay je jako procházka obchodem, ve kterém vám všechno sedí

Kromě toho, že vás Fitbay spojí s jinými lidmi s podobnou postavou, jejichž oblečení si můžete prohlížet a jednotlivé kusy přidávat do svého virtuálního šatníku nebo komentovat, nabídne vám také návrhy oblečení různých značek, které by mělo odpovídat nejen vašim mírám, ale i vašemu vkusu.

Když byla v březnu tohoto roku spuštěna zkušební verze Fitbay, měla teprve kolem tisíce uživatelů a registrace byla jen na pozvání. Zájem o pozvánky byl ale podle zakladatelů Fitbay obrovský. Na přístup do zkušební verze vznikl čekací list – a zdaleka se nedostalo na všechny zájemce. Od doby, kdy se Fitbay otevřel veřejnosti, získal desítky tisíc uživatelů, a za rok plánuje dosáhnout milionu. Databáze nové sociální sítě obsahuje již přes dva miliony kusů oblečení, a nově vznikla mobilní aplikace pro smartphony, pomocí níž je možné mimo jiné fotky z mobilu nahrávat přímo na FItbay.

Zakladatel Fitbay, Christian Wylonis, ve svůj projekt věří. A není sám. Na spuštění nové sociální sítě získal od investorů přes dva miliony dolarů. Výběr správně sedícího oblečení totiž není problémem jen pro zákazníky. I pro prodejce představuje velké komplikace a náklady. Oblečení a obuv, které se vrací z nákupů online zpět prodejci, činí až třicet procent z celkových nákupů. Některým obchodům se dokonce vrací až padesát procent zboží.

Třicetiletý Dán se pomocí Fitbay snaží vyřešit problém, který trápí i jeho. Díky tomu, že má příliš dlouhý trup, dělá mu problém sehnat padnoucí trička. „Výrobci většinou navrhují oblečení pro průměrnou postavu,“ píše se na úvodní stránce Fitbay. „Problém je v tom, že většina z nás není průměrná. Každý jsme jiný.“

Zdroj obrázku:http://pixabay.com/en/dress-dresses-hat-clothes-clothing-163552/