Mít vytvořenou vlastní mobilní aplikaci na míru, to je dnes velice oblíbené a populární. Lídři firem konečně zjistili, že se v aplikacích skrývá síla a že je to jeden z nejmocnějších marketingových nástrojů současnosti. Pokud chtějí být i nadále konkurenceschopní, investují právě do mobilní aplikace, která jim přinese řadu výhod. Například bude pravidelně probouzet uživatele a zákazníky z jejich neaktivity, případně je bude zavčasu informovat o aktuálních akcích.
Zatímco v minulosti platilo, že jsou mobilní aplikace jenom pro internetové obchody, dnes se ví, že mobilní aplikace nemusí být propagací jen e-shopů. I když je stále pravdou, že právě e-shopy využívají mobilní aplikace asi nejvíce.
Prozraďme si, kdo další může těžit z mobilních aplikací a kdo může využít mobilní aplikace ve svůj prospěch.
Aplikace jako propagace měst a obcí
V posledních letech se stala mobilní aplikace oblíbenou hlavně u starostů měst a obcí. Ti stále hledali atraktivní a především efektivní způsob, jak informovat své občany o aktuálním dění, o blížících se akcích a o podobných událostech. Jelikož rozhlasy nebyly zrovna efektivním způsobem, rozhodli se vytvořit mobilní aplikace, které neinformují občany jenom o aktuálním dění, ale umí upozornit na počasí, případně jsou jejich mapou, když se chtějí vydat po tamějších památkách či krásách.
Mobilní aplikace jako start-up
Mobilní aplikace se však vytváří i v případě, že má člověk myšlenku, kterou rázem má potřebu zrealizovat. Aplikace tak vypadají jako start-up, kterých v posledních měsících rapidně přibylo. Takových aplikací se už eviduje přes milion a půl jenom ve světě Androidu, ve světě Applu se start-upů v podobě aplikací nachází stejný počet.
Mobilní aplikace jako firemní systémy
Webové systémy mnohých společností nejsou bohužel zrovna přehledné, proto řada zaměstnavatelů volí jiný krok, a sice nechává vytvořit firemní systémy do podoby mobilní aplikace. Takové firemní systémy v podobě mobilních aplikací jsou snadné svým ovládáním a jsou daleko přehlednější než zmiňované webové systémy.