Měření rychlosti na silnicích příslušníky Policie ČR není žádným neobvyklým jevem. Dodržování povolené rychlosti na silnicích by mělo být pro každého řidiče samozřejmostí, zejména v místech, kde se vyskytuje větší počet chodců nebo se jedná o jinak nebezpečné úseky. Někdy však prázdná a přehledná silnice láká k sešlápnutí plynového pedálu, ale zvednutá červená plácačka vás snadno přesvědčí, že se to nemusí vždy vyplatit.

S antiradarem budete vědět o každém měření

Cestní radary, které používá Policie k měření rychlosti, vysílají signál na určité frekvenci. Právě onu frekvenci zachycují antiradary a využívají k varování řidiče, který má antiradar zabudovaný ve svém voze. Antiradar je pasivní zařízení, což znamená, že on sám žádný signál nevydává a současně neruší signál cestního radaru Policie. Tím pádem je prodej antiradarů zcela legální a žádný zákon ani předpis ho v naší zemi nezakazuje.

Antiradar funguje na podobném principu jako radiopřijímač a řidiče pouze upozorní na měření cestního radaru zvukovým nebo světelným signálem. Antiradary se vyrábí zabudované i přenosné.

Antiradar vs antilaser

Mnoho řidičů si plete antiradary a antilasery, což často vede ke zbytečným problémům s Policií ČR. Antilaser, na rozdíl od antiradaru, je aktivním zařízením, které dokáže rušit signál, který vydává cestní radar nebo laserové pistole (v Česku jsou stále více využívané Policií k naměření rychlosti). Antilaser přestane rušit měření ve chvíli, kdy řidič zpomalí na povolenou rychlost. Řidič zařízení vypne a policista ho teprve v té chvíli může naměřit. Antilaser narušuje práci policisty, což je nezákonné.

Design a funkce

Pokud uvažuje o koupi antiradaru a současně vám záleží na vzhledu interiéru vašeho vozidla, je pro vás dobrou volbou Neoline X-COP 8700S, který předčí vaše očekávání.