Botasky si v naší kultuře získaly zvláštní místo. Ačkoliv jsou to boty veskrze praktické a sportovní, nikdo je nepovažuje za trapné nebo vidlácké. Dokonce ani dokonalá dáma se neznemožní, když si je obuje. Jak se to stalo?

Prapůvodní botasky byly záležitostí České republiky. V roce 1949 u nás byla založena obuvnická společnost Botana a zaměřila se na vycházkovou obuv. Ukázalo se, že budoucnost je hlavně v botách sportovních a tady v roce 1963 vstoupila do hry značka Botas. Údajně jde o odvozeninu ze slov sportovní bota.

Botas se staly celkem rychle světově proslulými a Botana byla jedním z partnerů mnoha sportovních značek, včetně Pumy a Adidas.

Jméno těchto bot v našem národě jméno tak zakořenilo, že se dodnes neostýcháme nazývat všechny sportovní šněrovací boty, pevnější než tenisky ale ohebnější než treky, botasky.

Boty pro vrcholové sportovce

Původně byly tyto boty určeny pro sportovní aktivity. Není potřeba je „rozšlápnout“, bez problémů v nich můžete rovnou běžet nebo ujít desítky kilometrů a vaše nohy nepoznají nepohodlí. Botasky také šetří náš kloubní aparát i záda. Umožňují totiž šlapkám pozici, podporující správné držení těla.

Adidas, Puma, Nike a mnohé další značky vyrábějí nejen boty, ale také kompletní sportovní oblečení. Pro svou propagaci využívají osobností ze světa sportu, které se netají logy na svém oblečení.

Individualita a svoboda

K masové oblibě botasek však mnohem víc přispěly kampaně, které spojují tyto boty s projevy individuality a osobní svobody.

Ať si ostatní říkají a nosí, co chtějí, vy si můžete obout botasky.  Nenechte se omezovat nepohodlím bot do společnosti. V botaskách můžete být aktivní po celý den. A na to všichni slyšíme.

Naše nohy si v botaskách všech značek lebedí a poměrně silná konkurence v tomhle oboru nám zajišťuje neustálé vylepšování funkcí a komfortu. Neuvěřitelně vypracované podrážky i svrchní materiály způsobují, že botasky často vypadají jako něco, co k nám přicestovalo časem z budoucnosti. Přivírá nad nimi oči i módní policie. A to je co říct.